האטרקציה של ליגה ג', מ.ס חיפה רובי שפירא

נהירה של שחקנים מליגות א ו ב וחזרה של שחקנים ותיקים. ככה הפכה הפועל מועדון ספורט חיפה, או בכינויו הפועל "רובי שפירא", לאחת הקבוצותה המעניינות של השנה השנה. אפיזודה חולפת? או שינוי לטובה בליגה ג' שומרון?

  • על ידי: אדיר נמרוד כץ
  • 26-08-2014
  • 08:53
זה התחיל לפני כמה חודשים, קבוצת אוהדים חדשה החליטה להיפתח, עיר הפועלים או בכינויה הפועל "רובי שפירא" חיפה. קבוצה שבאה לשים את האינטרס החיובי של האדם שידע רק לתת. שלא נטעה, קבוצת עיר הפועלים הוקמה מכיוון שניכר בחלק לא קטן של האוהדים האדומים תחושת ריחוק, ומשבר עמוק שנפער בין המועדון הפועל חיפה לבין אוהדיו שבראשותו עומד יואב כץ.
 
המטרה של הקבוצה ברורה, בראש ובראשונה להוות בית עבור כל אוהדי הפועל חיפה באשר הם. הדגש העיקרי הוא המשכיותו של רובי שפירא ז"ל אשר החליט לשים קץ לחייו בביתו שבניגריה לאחר שנקלע לחובות כלכליים, אך האוהדים וגם לא מעט שחקנים תמיד יזכרו את האיש שידע רק לתת.
 

אימון פתיחה של הפועל רובי חיפה. (יח"צ)
 
נחזור לימי הפתיחה של המועדון. לאחר שנרשמו כעמותה, החליטו בעיר הפועלים להחזיר עטרה ליושנה והחזירו את שחקני הבית ששיחקו בעבר במועדון. ההחתמה הראשונה היתה כפיר לייבוביץ וענאן פרו, שהשני משמש גם כעורך דין הקבוצה. לאט לאט הצטרפו גם שגיא חייט, יוסי גוטרמן ועוד.
 

צחי יחזקאל במדי עירוני קרית ים. (אריאל מזרחי)
 
עצם העובדה ששחקנים בליגות גבוהות יותר ירדו לליגה החמישית בישראל, גרמה לנהירת שחקנים מליגות א' ו ב' ואף לשחקנים ותיקים לחזור לשחק. אפשר למצוא בהפועל טירת כרמל את אסי אברהמי ונדיב סימנטוב, צחי יחזקאל וצחי טובי מעירוני קרית ים והרשימה עוד ארוכה.
 
אסי אברהמי, ונדיב סימנטוב באימון הפועל טירת כרמל. (יח"צ)
 
כל שחקן בקבוצה, ותיקים או שחקנים פעילים, גורמים לשחקנים רבים להצטרף לקבוצות ולהראות שזה ליגה לא פחות טובה מליגה א'.
נכון, עדיין יש הבדל ופערים גדולים בין ליגה א' לליגה ג', אבל ללא ספק יש כאן עליית מדרגה של הליגה האחרונה בישראל. לא כל הקבוצות הביאו רכש משמעותי, אך מי שכן נוכל לראות אותם בפתיחת הליגה בקרב קבוצות הצמרת.
 
הצמרת תהיה "מקושטת" בטוב טעם, עם לא מעט שחקנים בכירים, וותיקים בליגות הנמוכות. לכולם יש מטרה, להעלות את הקבוצה שלהם ליגה. משימה לא קלה באף ליגה זה כבר ידוע. במ.ס חיפה רובי שפירא, הושקעו סכומים שלא יביישו קבוצה גם בליגה הלאומית. השנה, ליגה ג' שומרון תהיה "אכזרית", עם הרבה יותר אוהדים ביציעים, יותר שמחה והכי חשוב יותר כדורגל.
 
ליגה ג' שומרון רק יכולה להודות למועדון החדש שהוקם בחיפה, אך האם זה שהקבוצה הצטרפה תגרום לליגה להיות אפיזודה חולפת? או שמה גם אחרי, במידה וחיפה תעלה ליגה, עדיין ליגה ג' שומרון תהיה מדוברת ושחקנים ותיקים ישארו? אלו שאלות שנקבל עליהם תשובהאך ורק בעונה הבאה.
 
כרגע, נעדיף להסתכל על הליגה איך שהיא וליהנות ממנה. בזכות רובי, שגם במותו, שמו עדיין גורם עניין רב ואנשים הולכים אחריו. ללא ספק אדם שיודע לתת גם אחרי לכתו. בנוסף לזה, נרשמו מעל 300 אוהדים לעמותה- כולל מספר מפורסמים לא מבוטל, ביניהם אפשר למצוא את דודו אוואט, יוסי בניון, טל פרידמן, מודי בר און, עדן בן בסט ועוד. מפה אפשר רק להגיד תודה, תודה לך הפועל ותודה מיוחדת לך רובי, האיש שידע רק לתת.
 

אוהדי רובי חיפה , כ- 300 אוהדים באימון פתיחה. (יח"צ)
 
כמובן שלא נשכח גם את בית"ר נורדיה ובני חולון שגם שם מתחולל מהפכה במחוזות של ליגה ג, ויראה שהליגה תדובר הרבה השנה ולא תיעלם בתור הליגה הנמוכה ביותר של ישראל.
 
פאר שמילוביץ, יו"ר הפועל "רובי" חיפה בתגובה: "כל מי שהצטרף לקבוצה ויתר על הרבה כסף על מנת להירתם לפרוייקט הזה. אם הכול ילך טוב, יש לנו הבטחה מעוד שחקני עבר של המועדון להצטרפות על מנת לעלות עוד ליגה".
 
שימי פרץ מהפועל טירת כרמל התכבד בתגובה: "אין ספק שהפועל רובי חיפה מוסיפה המון עניין לטרום העונה, אבל בואו לא נסגור את הליגה לפני שהיא התחילה. יש עניין, את שתי הקבוצות מפרדס חנה שלא כדרי להספיד אותם יחד עם הקבוצה החדשה מקרית ים. תהיה ליגה מעניינת זה בטוח. אני שמח על הקמתה של עיר הפועלים, כי אין דבר יפה יותר מספורט נקי ושקבוצה מתנהלת בשקיפות על ידי אוהדיה. מאחל לרובי חיפה ברוכה הבאה ובהצלחה בליגה כמו כן גם לשאר הקבוצות".
 
פאר שמילוביץ מימין, ואבי קאופמן (דריה סבנטורזצקי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. לא לוותר על השם הפועל רובי שפירא חיפה ( אבי 26-08-2014, 09:24)
    כמו שיש הפועל אחווה חיפה והפועל קטמון ירושלים ומכבי השרון נתניה ועוד ועוד, לקחת עורך דין שיעמוד על השם המקורי הפועל רובי שפירא חיפה, לא לוותר בשום פנים
  2. בהצלחה....... (אדום-שחור 27-08-2014, 12:12)
    היום גם הפועלים בחיפה יודעים, הכדורגל שייך לאוהדים.!