הגביע של חיפה

300 אוהדי הפועל חיפה שטפו את היציע למשחק הגביע בין הפועל חיפה ואחווה חיפה, שתי קבוצות הגיעו נחושות לניצחון, משחק קיצבי ומהיר, שישה שערים וכפיר לייבוביץ אחד שלקח את הכדור הביתה לאחר שלושער. "עם הגרלה נוחה עוד נגיע רחוק" אמר לייבוביץ. חנא פרהוד: "שמח להיות במשפחה כזאת"

  • על ידי: אדיר נמרוד כץ
  • 11-10-2014
  • 15:35
ביום שישי האחרון (10.10.14) נפגשו להן הפועל רובי שפירא חיפה והפועל אחוה חיפה סעיד חורי למשחק במסגרת גמר גביע מחוז ליגה ג שומרון. שעה לפני המשחק התחילו אוהדי העמותה של הפועל רובי לפתוח פריסות עידוד ומכירה של פוסטרים עם לוח המשחקים של הקבוצה, לאוהדיה בעלות של 10 ש"ח בלבד שכל הכסף נתרם למועדון למען תפעולה השוטף של מועדון האוהדים.
אם נחזור כמה שבועות לפני המשחק היה ניראה שהמשחק כמעט ובוטל, בהתאחדות החליטו (על דעת אנשי הפועל אחוה חיפה) לשים את המשחק בית על הפועל רובי. עורך דינה ושוערה של רובי חיפה, ענאן פרו, שלח מכתב להתאחדות, השניה חזרה בה והחזירו את המשחק בית לאחוה חיפה. לטענת גורמים מסויימים היה ניראה שהמשחק יבוטל מכיוון שאחוה לא יכולה לשכור הרבה שומרים עקב כמות האוהדים, אך שבוע לפני המשחק ניראה שהמצב הסתדר והמשחק קוים במלואו .
יש לציין את הנהלת הפועל רובי שפירא חיפה,שמתנהגת כמו קבוצה בליגת העל,  ודואגת לתת לכתבים וצלמים או כל איש תקשורת שמגיע את ההרכב הפותח עם מספר השחקנים, כמו שקבוצה צריכה לכבד את עצמה.
 
(פוסטרים של הפועל חיפה - יח"צ)
 
המאמן חנא פרהוד פתח עם ההרכב הבא : עופר יקשין, גל פיבך, חמודי בשתאווי, מוחמד חרבי, חי בן לולו, כפיר לייבוביץ, ניר ואנה, יוני יוסיפוביץ, מראדונה דיבי, שגיא חייט, איתן יואש. המאמן החליט לתת מנוחה לענאן פרו לקראת הליגה שמתחילה שישי הבא והציב את עופר יקשין בשער.
המשחק החל בלחץ קל של האדומים (במקרה הנ"ל הלבנים) וכעבור 10 דקות הכשלה על כפיר לייבוביץ כ 20 מטר מהשער, המאמן חנא פרהוד מבקש מכפיר לבעוט אך כפיר משאיר את הבעיטה לניר ואנה שאכן עשה בשכל, ניר ואנה מעלה את הפועל רובי ל 1-0 מבעיטה חופשית מסובבת שלא משאירה לשוער שום סיכוי.
 
ניר ואנה בועט בעיטה חופשית. (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
הכדור הראשון ברשת (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
(ניר ואנה חוגג עם חנה פרהוד - אדיר נמרוד כץ)
 
עוברות להן 8 דקות מהשער ושחקנה של הפועל אחוה "פוגש" בחמודי בשתאווי,  זורק את עצמו לריצפה, השופט קונה את ההצגה, מצביע על הנקודה הלבנה ושולף כרטיס צהוב לבשתאווי ההמום.
אמין בסטוני קבוע 1-1 מהנקודה הלבנה. במהלך הבעיטה ניסה יקשין להטעות את בסטוני לפני הבעיטה והשני החזיר לו בחגיגה
 
 
אימן בסטוני מאחווה כובש בפנדל ורץ לחגוג. (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
המשחק ממשיך להיות קיצבי ומהיר אך ללא תזוזות ליד השערים, דקה 30, הרמה של דיבי מראדונה לפינה הרחוקה מוצאת את שגיא חייט אך במקום לנגוח לשער ניסה לעשות מספרת והכדור יוצא החוצה הרחק מהשער.
מהלך מוזר קרה במהלך המשחק כאשר שחקן של אחוה נכנס מבחוץ וחטף כדור לשגיא חייט ההמום והשופט הורה להמשיך לשחק.
 
דקה 38 מביאה איתה התקפה של רובי חיפה, ניר ואנה בועט וספק נגיעת יד בשחקנה של אחוה חיפה והשופט מצביע בפעם השניה המשחק על הנקודה הלבנה, כפיר לייבוביץ מתמקם לבעיטה ולא מפספס 2-1 להפועל רובי.
 
כפיר לייבוביץ מדייק מהנקודה הלבנה (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
גם כפיר לייבוביץ רק לחגוג עם המאמן חנא פרהוד (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
ממשיכים בקצב הטוב, דקה 40, הפועל רובי ממשיכה ללחוץ, שוב פעם כפיר לייבוביץ שמנסה בעיטה שטוחה מ 30 מטר אך בועט רחוק מהשער ומתנצל בפניי חבריו.
בדקה ה 42 עוד עבירה לטובת הלבנים, כמו מקודם, שוב פעם לייבוביץ, שולח את הכדור לאיתן יואש שבועט חלש והשוער קולט את הכדור ללא בעיה.
דקה 44 אחוה בהתקפה מצויינת, אמין בסטוני בועט אך הכדור עובר ליד הקורה החוצה.
דקה אחת בתוספת זמן המחצית, עבירה לטובת רובי חיפה, כפיר לייבוביץ לוקח את הבעיטה ועוד איזו בעיטה!, בעיטה חופשית מ 19 מטרים הולכת לחיבורים ולא משאירה לשוער שום סיכוי לעצור את הכדור הזה, 3-1 להפועל רובי שפירא חיפה, לא כל יום רואים שער כזה.
 
כפיר לייבוביץ בועט בעיטה חופשית (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
כפיר לייבוביץ חוגג - יקשין בהלם מהשער - כמו שאר האנשים במגרש (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
המחצית לא הסתיימה, עוברת רק דקה ושוב שי השוער של אחוה מציל אותה מתבוסה כואבת, חי בן לולו מגיע באחד על אחד מולו ובועט  אך שוער אחווה מצליח להרחיק עם הרגל.
 
המחצית השניה נפתחת בלחץ מצד האדומים של אחווה, דקה 55 אמין בסטוני פורץ מהקרן על קו הרוחב, מצליח למסור לרן שמול שבעיטה רוחבית ליד הקורה מכניעה את שוער חיפה, יקשין, והפועל אחוה מצמקת ל 3-2 והמשחק ניראה עוד פתוח.
 
רן שמול לוקח את הכדור למרכז המגרש (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
חנא פרהוד שם לב שהוא זקוק לשינוי מידי כדי להבטיח את הנצחון ומכניס את יוסי גוטרמן במקום חי בן לולו בדקה ה 61 ואת מנהל סעיד במקום דיבי מראדונה בדקה ה 64.אחוה עושה גם היא שני חילופים בדקה ה 68 ודקה 70.
דקה 73 יכלנו לצפות בעוד הצלה ענקית של השוער לולא השופט היה שורק לנבדל, איתן יואש שלא היה בנבדל הגיע לכדור, אך השוער מצליח לעדוף את הכדור.
 
שי עם עוד הצלה ענקית (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
דקה 76 שגיא חייט מנסה את מזלו ובועט מהפינה של ה 16 חלש ושי מצליח לקלוט את הכדור ללא בעיה.
דקה 77 איתן יואש מוכשל ברחבה, כפיר לייבוביץ ניגש לנקודה הלבנה להשלים שלושער, בועט לפינה הימינית של השוער, שי מצליח רק לגעת בכדור, אך הכדור הזה כבר ברשת, 4-2 להפועל רובי שפירא חיפה.
 
לייבוביץ לא מסתפק בשלושער ורוצה עוד, כעבור דקה ניסה שוב את מזלו מרחוק, אך מ 35 מטרים בעט גבוהה מדי.
 
חנא עושה את החילוף השלישי כאשר מכניס את לידור אוחנה במקום שגיא חייט שיורד לקול תשואות האוהדים.
דקה 90 איתן יואש מגיע לכדור הרמה, נוגח את הכדור ושוב שי נמצא במקום ומונע מהפועל רובי שפירא חיפה להגדיל את היתרון . כמו כן, השוער שי זכה למחמאות מצד שני הקהלים.
 
איתן יואש נוגח בכדור (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
שוער אחווה, שי, לוקח כדור של איתן יואש (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
השופט שורק לסיום בתום 93 דקות שבו ראינו כדורגל יפה מצד שתי הקבוצות, הרבה עצבים וגם שמחה.
 
הפועל רובי שפירא חיפה זוכה בגמר המחוזי של ליגה ג שומרון ועולה לסיבוב הבא שההגרלה תתקיים ביום ראשון והיא תדע מול מי היא תשחק. יכול להיות שאולי תיהיה לנו סינדרלה בגביע המדינה בקרוב? המשחק הבא ב 21/10.
 
ניסן מורד, משקפי ההתאחדות, העניק את הגביע בטקס קטן מול שתי הקבוצות כאשר איחל להן בהצלחה, אחריו אבי קאופמן נאם את דבריו ולבסוף מורד העניק את הגביע והשחקנים רצו לחגוג עם האוהדים המאושרים . תמונה קבוצתית לזכר הגביע הראשון בהיסטוריה של המועדון כבר יש. עכשיו אליפות...
 
ניסן מורד משקיף ההתאחדות מעניק את הגביע לקפטן הקבוצה כפיר לייבוביץ ולשוער ענאן פרו (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
 
(השחקנים מודים לקהל הגדול שמלווה אותם. (צילום: אדיר נימרוד כץ)
 
לאחר כל השמחה התפנו קפטן הקבוצה ומצטיין המשחק כפיר לייבוביץ ומאמן הקבוצה חנא פרהוד לשיחה קטנה.
כפיר לייבוביץ : "להגיע למשחק גמר בתור קבוצה פייבוריטית זה לא קל, הלחץ היה עלינו, אנחנו מחויבים למשחק יפה וכמובן לתוצאות למען קהל האוהדים האדיר שתומך בנו בכל מגרש. עשינו את זה בגדול, יכלנו להבקיע עוד מספר שערים אך גם רביעייה זה מצויין. כולי תקווה שנמשיך במסע שלנו גם בליגה וגם בגביע ומי יודע עם הגרלה נוחה עוד נגיע רחוק"
 
המאמן חנא פרהוד : "קודם כל אני שמח בשביל האוהדים, ההנהלה והשחקנים שניצחנו היום, יש לנו דרך ארוכה להגיע ליעד, כאשר היעד כמובן זה לעלות ליגה. אני מוסר לכל האוהדים, השחקנים ואנשי הצוות שנה טובה ומוצלחת. האוהדים שימשיכו לעודד בכל כוחם כמו שהם עושים בכל משחק, ואנחנו נעשה את המיטב להחזיר להם במגרש. אני יותר מגאה לאמן קבוצה כמו שאני מאמן היום וגם לאמן את השחקנים האלו. שמח להיות במשפחה כזאת"
 
(הפועל רובי שפירא חיפה עם הגביע הראשון שלה בהיסטוריה).
 

הוסף תגובה
תגובות
  1. יאללה הפועל (חיפאי 11-10-2014, 18:42)
  2. בושה וחרפה (אחד שהיה במשחק 11-10-2014, 18:46)
    קבוצה של מליון שקל נגד קבוצה של אלף שקל לא הגיע להם לנצח השופט נתן להם את המשחק בתצוגת שיפוט שערוריתית פנדלים שלא היו פאולים שנשרקו בקיצור הוא הגיע כדי שהפועל חיפה ינצחו בקיצור מכורררר!! אחווה באו קטנים ויצאו גדולים!!
  3. ל 2 (אחד שגם היה 11-10-2014, 19:45)
    כן אה ? גם הפנדל שאחוה קיבלו.. מוצדק... שופט קנה את ההצגה. היה שיפוט לא טוב אבל זה לא אומר שהוא בא לתת להפועל רובי שפירא חיפה את המשחק
  4. כל הכבוד להפועל רובי שפירא (פועלליס מפ"ת 12-10-2014, 00:24)
    בחיפה יש רק קבוצות הפועל מכבי היא קופת חולים כל הכבוד אחים קטנים מהכרמל
  5. כל הכבוד מחזירים עטרה ליושנה (חיפאי מדניה 12-10-2014, 07:35)
  6. קנאים (חיפאי 12-10-2014, 14:08)
    שאחווה חיפה לא יידברו שטויות למגיב הפועל ניצחו בצדק אחוה קבוצה חלשה ובאו קטנים ויצאו עוד יותר קטנים אדון אוהד אחוה המפורקת