משחקי הרעב : ליגה ג שומרון

שריקת הפתיחה בפתח, 14 קבוצות מוכנות לדבר היחיד שהן מאחלות לעצמן, לעלות ליגה. ליגה ג שומרון פותחת את עונת 2014/15 לאחר שיצרה באז ענקי בהצטרפותה של הפועל רובי שפירא חיפה. "עד עכשיו התאמנו, עכשיו נותנים את הלב והנשמה"

  • על ידי: אדיר נמרוד כץ
  • 15-10-2014
  • 17:51
באיצטדיון נדהם וצר מלהכיל, עם כל בני האדם אני יושב מחכה שהקונצרט יתחיל. הלהקה כבר מוכנה האצבע על ההדק", ככה מתחיל הבית הראשון של שלמה ארצי בשיר "שדות של אירוסים". אי אפשר להתווכח, כ-200 שחקנים עושים השבוע את ההכנות האחרונות שלהם לקראת המחזור הראשון בליגה ג' שומרון, השנה ללא ספק יש פייבוריטית על הנייר, הפועל רובי שפירא חיפה, אך כולם עם "האצבע על ההדק".
 
כ 300 אוהדי רובי חיפה ועוד 50 אוהדים של הפועל אחוה חיפה סעיד חורי, צפו במשחק יפה בין שת הקבוצות, למרות ניצחונה של הפועל רובי, אחוה הראו שהשד לא מפחיד כל כך בכך שהצליחו לצמק את התוצאה ולהכניס ללחץ את כל המערכת המשומנת של חיפה.
 
במשחק הראשון בגביע, הפועל רובי שפירא חיפה התמודדה מול הפועל טירת כרמל שבה היא ניצחה 0-3 אך גם שם ראינו את הלחץ עובד על הקבוצה. רובי חיפה נכנסה בכל תרועה לליגה, היה נראה שהגיעה מכונה משומנת, עמוסה בשחקנים זוהרים בליגות הנמוכות כמו כפיר לייבוביץ, חי בן לולו, יוני יוסיפוביץ ועוד, אך מהר מאוד התחילו כבר במערכות השונות לדבר שהכול אפשרי.
 
את שריקת הפתיחה אנחנו נשמע במגרש אבי-רן בשעה 12:00 ביום שישי כשהפועל טירת כרמל תארח את עירוני ברטעה. לאחר מכן, בשעה 14:00 עירוני טירת כרמל תתארח אצל בית"ר פרדס חנה במגרש בפרדס חנה וב 14:30 הפועל רובי שפירא חיפה פותחת עונה שהיא מתארחת אצל הפועל עוספיה.
 
מימין לשמאל : שמעון רביבו, שימי פרץ ויוני יוסיפוביץ  ׁׁׁׂׂׂׂ(אדיר נמרוד כץ)
 
ממש רגע לפני פתיחת העונה יצאנו לעשות שיחה קלה עם שימי פרץ, שמעון רביבו וקשר הקבוצה של הפועל רובי שפירא חיפה, יוני יוסיפוביץ, על העונה שבדרך :
 
יוני יוסיפוביץ, שבוע טוב
שבוע מצויין
 
איך ההרגשה לזכות בגביע המחוזי ?
אין ספק שלזכות בגביע זה שמחה גדולה, נכון שזה רק גביע של המחוז שלנו אבל תואר זה תואר. רק בשביל הקהל וההנהלה שלנו שעושה מעל ומעבר מתחילת הדרך היה שווה להתאמץ. סיפוק גדול.
 
איך זה ללבוש שוב את המדים של הפועל חיפה?
ללבוש את המדים של הפועל רובי שפירא זה כבוד גדול, רובי היה בן אדם מדהים וזכיתי להיות חלק ממחלקת הנוער של הפועל חיפה בזמן שהוא היה יו"ר. הוא תמיד נתן את כל כולו למחלקת הנוער, תמיד היינו בראש סדר העדיפויות שלו, עוד לפני הבוגרים, הכדורגל שלנו וכולנו הפסדנו בן אדם מדהים.
 
עוד כמה שנים איפה נראה אותך? ואיפה נראה את הפועל חיפה?
איפה נראה אותי, שאלה טובה, בעקרון אני בן אדם די מסודר ומתוכנן, אז התכנית היא כמובן להצליח עם הפועל רובי שפירא חיפה ולהגיע עד הליגה הלאומית לפחות ומשם השמיים הם הגבול, בפן האישי, אשתי המדהימה בהריון ואנו מצפים לילד ראשון, ברגע שיוולד נדע את ההמשך.
 
מה המטרות שלך העונה ושל הקבוצה?
המטרות שלי הן לעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית, עליית ליגה ולהגיע כמה שיותר רחוק בגביע. בניגוד לאחרים שחושבים שזה יהיה קל, אין ספק שזה תלוי בנו בלבד, אבל נצטרך להיות מפוקסים ומרוכזים בכל דקה במשחק כדי להשיג את המטרה.
 
מה אתה חושב על המודל (עמותת עיר הפועלים) הזה?
אני מאוד בעד, כאוהד ברצלונה מושבע, שגם היא שייכת לאוהדים, חיכיתי למשהו דומה שיקום אצלנו בארץ. הכדורגל של האוהדים, אנשים צריכים להבין שיש להם כוח להשפיע ולשנות דברים, להנות מכדורגל טוב ומהנה שמגיע ממקום טהור, אחרי יפו וקטמון.
 
איך החיבור עם הקהל?
החיבור עם הקהל הוא טבעי ונפלא, באים אחרינו לכל מקום וזה קהל שאין בליגת העל אפילו. צריך לראות את התצוגות עידוד שלהם כדי להבין, הם באים אחרינו למקומות שאני אפילו לא ידעתי שקיימים ובשעות לא אמיתיות. חוץ מלהצדיע להם אין לי שום דבר אחר לעשות, פשוט חוויה, הם מצמררים אותי בכל משחק.
 
כמה מילים לסיום
לסיום, אני רק רוצה להגיד שאנחנו קוראים לכל האוהדים לרכוש מניה ולבוא ולחוות איתנו את המסע הזה שהוא רק בתחילתו. אגב, הדרך עוד ארוכה ויש לנו עוד יעדים רבים להשיג. שיהיה בהצלחה לכל הקבוצות
 
 
יוני יוסיפוביץ (משמאל) ויוסי גוטרמן עם הגביע המחוזי. (אדיר נמרוד כץ)
 
עונה שניה שלו בליגה ג', כשחקן ומנהל, אחד שהרים את הקבוצה מאפס ודגל על ערכים, אם נחזור 3 שנים אחורה אפשר היה לראות אותו מלהטט במדי עירוני טירת כרמל שבמדיה כבש חמישה שערים, היום, יריבה הספורטיבי, שימי פרץ :
 
שמעון פרץ, אם יורשה לי, מה שלומך ?
מרגיש נפלא, ההתרגשות בשיאה.
 
עונה שנייה שלכם בליגה, הצטרפו שחקנים חדשים לצד ותיקים, איך מרגיש הכימיה בקבוצה?
עונה שנייה של הפועל טירת כרמל המחודשת וכבר מרגישים את ההשפעה על העיר. הקבוצה מבוססת בעיקר על הסגל של העונה הקודמת שאמור לסחוף אותנו קצת מעל העונה הקודמת, בנוסף לשחקנים חדשים שהצטרפו אלינו יחד עם הבאת סמל טיראי כמו נדיב סימנטוב. אני מאמין שהשנה נתקדם משמעותית מבחינה מקצועית. אני לא חושב שיש עוד משפחה כזאת בכדורגל הישראלי ואני אומר משפחה ולא קבוצה כי זה מה שאנחנו".
 
העונה תהיה מאוד קשה אם הפועל רובי, קרית ים ופרדס חנה?
אני חושב שקודם כל זה כיף שיש קבוצות כאלה. כל הקבוצות האלה מייצגות ישובים שרוצים ייצוג בקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. כל קבוצה שנבנית צריכה להתחיל מאיפשהו. בגלל זה המצב היום שונה והיחס לליגה ג׳ שונה מאיך שהיו מתיחסים לליגה ג׳ בעבר. היום יורדים יותר שחקנים בכירים וזה הופך את הליגה למעניינת יותר.
 
לקראת ההכנה לעונה, התפטר המאמן ג'קי שריקי מהקבוצה ולאחר שבוע חזר בו, האם זה השפיע על הקבוצה?
אכן ג׳קי עזב לתקופה של כמה ימים, אבל ההנהלה עושה הכל על מנת לסדר את נוחות שעות האימונים. ג׳קי היה בקשר וידע על כל מהלך האימונים שבוצעו עם מאמן הכושר אורון ומאמן השוערים דודו כהן יחד איתי בזמן שלא היה.
 
אבי ביטון קשר הקבוצה, נפצע במהלך משחק האימון מול עירוני טירת כרמל, מתי הוא צפוי לחזור?
אנחנו דואגים לשחקנינו בכל מה שאפשר בכדי לתת להם להרגיש כמו משפחה ומועדון שרחוק מלהיות בליגה ג׳. אבי ביטון חשוב לנו כמו אחרון השחקנים וחסרונו מורגש, אני מאחל לו בשם כל המועדון החלמה מהירה ונעמוד לצידו לאורך כל תקופת ההחלמה, אבל אני יכול לומר לך בפה מלא שביטון יחזור מהר מאוד מחוזק יותר ועם רמת שאיפות גבוהה יותר ויעזור להפועל טירת כרמל לעמוד במטרות שלה.
 
- מדים חדשים, שנה חדשה, מה תאחל לכם ולאחרים?
- אני מאחל הצלחה לכל הקבוצות ושהטוב ינצח ושנראה רק כדורגל הוגן לצד קהל שבא ונהנה מספורט שבא מהלב. עד עכשיו התאמנו, עכשיו נותנים את הלב והנשמה.
 
הוא מאמן ותיק, עם נסיון, מכיר כמעט כל מגרש בארץ והרבה יכולים להעיד עליו שהוא מאמן מצויין, תחת שרביטו עברו לא מעט שחקנים, כמו כן הוא גם מתפנה לעזור למרכז הספורט מי"רב בחוף הכרמל בליגה האזורית. אדם שדוגל בחווית ספורט מהנה והדדיות לפני כל יריבות כזו או אחרת, שמעון רביבו מאמן עירוני טירת כרמל גל קובי.
 
מה שלומך רביבו ?
טוב תודה
 
המון חוסר ודאות היה בהתחלה, ולבסוף החלטתם לפתוח את העונה כעירוני.
החלטנו לפתוח את העונה, עקב כמות גדולה של צעירים מוכשרים שאוהבים את הקבוצה ורוצים לייצג את העיר והקבוצה בכבוד.
 
הצטרפו שחקנים חדשים, איך השילוב שלהם בקבוצה?
אנחנו נשארנו עם אותו הסגל מהעונה הקודמת פלוס שחקן או שניים, אני מאמין בצעירים שלי ואני לא רוצה לעשות הרבה שינויים על מנת לרוץ עם הסגל הקיים ויחד איתו להתקדם עוד קצת בטבלה.
 
האיחוד עם הפועל לא הניב פירות, בסופו של דבר ניצחתם במשחק אימון גם והרמתם כוסית לחיים לשנה חדשה, האם תראה בעתיד את האיחוד שלכם? או שהפועל תשחק כאן במגרש הביתי שעקרונית שייך גם לה?
לגבי איחוד תמיד האופציות פתוחות, את זה אני משאיר למי שמתעסק בניהול, אותי מעניין בעיקר הקטע המקצועי. אני בטוח שהפועל ישחקו יחד איתנו על המגרש בטירה והיחסים מבחינתי טובים כרגע. היה משחק אימון טוב והתוצאה פחות חשובה, האווירה הטובה הייתה החשובה יותר לפני ראש השנה.
 
מה תאחל לכם ולשאר הקבוצות
אני מאחל לכל הקבוצות וקבוצתי, בריאות, שנה טובה, המון אהבת חינם, והכי חשוב שכולם יזכרו שאנחנו מתעסקים רק בספורט ושכדאי להיכנס לפופורציות. ושוב שנה טובה לכל בית ישראל.
 
שמעון רביבו עושה כושר במדי ותיקי חוף הכרמל בגביע שווגר. (אדיר נמרוד כץ)
 
שאר המשחקים :
14:30 - מ.ס קרים ים נגד עירוני אור עקיבא, מגרש קרית ים
14:45 - הפועל איחוד בני ג'ת נגד בית"ר חדרה במגרש ג'ת המשולש.
ביום שבת (18/10/14) :
10:30 - הפועל אחוה חיפה סעיד חורי נגד הפועל בני ג'סר אל זרקה במגרש אבי-רן
12:30 הפועל חליסה נגד מכבי נווה שאנן אלדד במגרש אבי-רן
 
אמין בסתוני חוגג - ימשיך להצעיד את אחוה?  (אדיר נמרוד כץ)
 
השתתף בכתבה שמעון תורג'מן

הוסף תגובה
תגובות
  1. יפה מאד (טירת הכרמל 15-10-2014, 17:58)
  2. אדום עולה (מאיר מחיפה 15-10-2014, 18:33)
  3. חבל שלא הרחבתם ... (לירן 15-10-2014, 18:36)
    יש מקום לציין עוד קבוצות אך כתבה מעניינת וכל הכבוד ובהצלחה לכל הקבוצות בשבת ובעונה בכלל ואל תשכחו שלפני הכל מדובר בספורט מאחל שנראה עונה נטולת בלאגן עם המון שמחה והנאה.
  4. כל הכבוד לך (ל 3 15-10-2014, 19:47)
  5. לא נהנהתי הרבה זמן ככה (דודו 15-10-2014, 20:52)
    כתבה יפה, הרבה זמן לא נהנתי לקרוא על ליגה ג כתבות. כמובן שיכלתם להוסיף עוד קבוצות ולעשות את הכתבה לסופר מעניינת. אבל כל הכבוד על הדגש בליגה הכי נמוכה ובאמת נותן חשק להגיע לכמה משחקים שם
  6. הפועל עוד שנה תתפרק שוב (רק מכבי 15-10-2014, 20:53)
  7. הפועל עולים ליגה השנה (היידה הפועל 15-10-2014, 22:52)
  8. טירה יש רק מכבי (מאיר 16-10-2014, 09:20)
  9. גם נווה שאנן... (לירן 16-10-2014, 12:55)
    נבנתה קבוצה מעניינת גם בנווה שאנן עם שי אוסמו כמאמן עונת בכורה בליגת הבוגרים ועוד מספר שחקנים שהגיעו איתו כדאי לשים לב.
  10. איך אתם יודעים את שעות המשחקים? (אוהד 16-10-2014, 19:11)
    ההתאחדות עוד לא פרסמה את השעה של אחוה חיפה ובית"ר חדרה בכלל לא תשחק השבוע.