עשר המכות של הליגות הנמוכות

בליגות הנמוכות יש אין ספור בעיות אבל החלטנו למנות עשר בעיות מרכזיות שבהן ולהציג לכם אותן לכבוד פסח וקבענו מהן עשר המכות של הליגות הנמוכות. במיוחד לפסח

  • על ידי: מורן קלפר
  • 03-04-2015
  • 17:36

לרגל פסח, אנחנו ב"גולר" החלטנו לאסוף ולהביא לקוראים את עשר המכות של הליגות הנמוכות, האמת... זה לא היה קשה, היו כמה מכות שנשארו בחוץ אבל אנחנו רוצים להיות אופטימיים ולקוות שבשנה הבאה יהיה הרבה יותר קשה למצוא עשר מכות. הנה הרשימה שלנו השנה:

 

1. חדרה - בשלהי 2014, הפועל חדרה הייתה בהחלט במעמד להגיע לפלייאוף העליון (לדוגמא כאן) ופקטור משמעותי מאוד בצמרת. אבל מאז הרבה מים זרמו בנחל חדרה והקבוצה עברה משבר כלכלי כספי שעדיין לא נגמר ובסופו של דבר נמצאת במקום ה11, עם ספקות גדולים לגבי העונה הבאה. למה בעיר בלי ייצוג בליגת העל או הלאומית, עיר גדולה ומתפתחת צריך כלכך הרבה קבוצות עירוניות? תסתכלו על ההישגים של אולגה העונה ותחשבו כמה רחוק היה אפשר להגיע עם קבוצה עירונית אחת, קחו את אולגה תוסיפו לה תקציב מהעירייה ותקבלו קבוצה שמתמודדת על העליה חזק מאוד.

 

רון קלר מאמן חדרה, מנסה להחזיק את הקבוצה בעונה מטלטלת. (צילום: ט.ר. צילום)

 

2. חילופי מאמנים - בליגה הנמוכות הבעיה של הניהול בכדורגל הישראלי משתקפת בצורה הכי טובה, משהו לא זז בקבוצה? יש יותר משני הפסדים ברצף? יאללה, נחליף את המאמן. הפארסה בגלבוע עם עודד קוטר היא דוגמא עדכנית. אייל עמר, גיל פישל הם רק חלק מדוגמאות של מאמנים שהצליחו בצורה יחסית טובה עם הקבוצות ונזרקו באמצע.

 

אייל עמר, הגיע עם דליה לצמרת ואז פוטר. (צילום: לילך וויס)

 

3. אום אל פאחם - לא צריך להכביר במילים, השחקנים לא אשמים, אלא רק ההנהלה וההתאחדות לכדורגל שמרשה לקבוצה להמשיך לשחק משחקים לא ספורטיביים כשהשיא הגיע נגד הרצליה כששחקני אום אל פאחם איימו על שחקני הרצליה שאם יכבשו עוד שער, הם ידאגו להפסיד טכנית. הקבוצה ספגה עד עכשיו 117 שערים ויותר מזה... אין מה להסביר.

 

4. הקהל - לפני שאוהדי קטמון, אשקלון, רובי שפירא ועוד מספר קבוצות יתחילו להגיב תגובות נאצה... המשחקים בליגות הנמוכות, בעיקר ליגה א' הם לפעמים, ממש טובים אבל הבעיה שמעטים האנשים שמצליחים לראות את התצוגות וחבל, דווקא בעונה מותחת כמו זאת, עם משולש צמרת רותח שכזה, היינו שמחים לראות עוד אוהדים במגרשים.

 

אוהדי קטמון, נוף נדיר בליגות הנמוכות. (צילום: רמי גרידיש)

 

5. הפירוק של בת ים - הפירוק של עירוני בת ים, מועדון שהיה מודל ומופת והתפרק לאחרונה לאחר שאף אחד לא רצה לקחת אותו בידיים ולהרים אותו.

 

6. הפועל אשקלון - נכון היא קבוצה מעולה ואין ספק שחניכיו של יובל נעים הרבה מעל לכל רמה של ליגה א', דרום או צפון, אבל בדיוק כאן נובעת הבעיה. ליגה א' דרום הייתה העונה משעממת וצפויה כבר מההתחלה ואיבדה הרבה מהתחרותיות והקסם שלה בעקבות נוכחות של קבוצה בסדר גודל הזה.

 

7. אלימות - האלימות במגרשים לא פסחה גם על הליגות הנמוכות : מאמן עמישב התעמת עם יו"ר מכבי יפו, מהומה בסיום המשחק בין טירת הכרמל לאחווה חיפה, סוג של תיגרה במשחק בין הרצליה לחדרה, מגרש אלים בג'סר אל זרקה  רובי שפירא נגד טירת הכרמל , רהט נגד דימונה אלה רק חלק מאירועי האלימות שפקדו את הליגות העונה.

 

תוצאות האלימות בין רהט לדימונה.

 

8. משכורות - שחקני הפועל חדרה, יפו, מ.ס. טירה הם רק חלק מהרשימות של מועדונים שלא שילמו משכורות בזמן או לא שילמו בכלל. בליגות שבהן המשכורות הן גם ככה לא גבוהות ואנשים מגיעים לאימונים ולמשחקים לפעמים על חשבון לעבוד ולהרוויח כסף, מן הראוי שלפחות המשכורות שנקבעו מראש ישולמו בזמן וההנהלות יעמדו בחוזים עליהן הן חתמו בתחילת העונה.

 

9. מגרשים - נכון, אנחנו מדברים על הליגות הנמוכות בישראל, אבל לפחות בליגה א', השלישית בגודלה וחשיבותה בישראל, היינו שמחים למצוא כמה מגרשים קצת יותר ראויים ושלא מסכנים את הבריאות של השחקנים [ולפעמים אפילו של הקהל], את טדי לא נחשיב.

 

10. חנן עדני - המכה העשירית, אדם שמוביל את מרמורק לעתיד לא ידוע, שמצפצף על כולם והצהיר בעבר לאחד הכתבים שהוא נתן את המשחק לאזור, אייל גולן ניסה לקנות את הקבוצה מידיו, אך האחרון לא הסכים. אין ספק שעדני שם על המפה התקשורתית את הליגות הנמוכות בישראל ובפרט את הליגה הדרומית הבכירה, אבל מהסיבות הכי לא נכונות. 

 

חנן עדני. (צילום: רפי נחמיאס)

הוסף תגובה
תגובות
  1. ליגות נמוכות (פיני הגדול 03-04-2015, 18:20)
    חג שמח לכל הקבוצות המכה הראשונה זה שאין איצטדיון ברחובות עיר של כדור רגל
  2. עדני תותח אמיתי מחזיק את מרמורק לבד למה ללכלך עליו (שעריים בנשמה 03-04-2015, 18:27)
  3. הקהל והאיצטדיון שלנו (בית שאני 03-04-2015, 18:29)
    גם ברמה גבוהה
  4. עדני (פיני 03-04-2015, 19:12)
    עדני תשאר תשאר תשאר תהרוס אותם יותר זה מגיע לשחקנים ומאמנים שהולכים לשחק ולאמן אם איש כזה חג שמח עדנ
  5. שמתם לב כמה מכות יש בחדרה קבוצה מקוללת (אולגה המיוחמת 03-04-2015, 19:57)
    לחדרה אין זכות קיום רק לאולגה יש פוטנציאל אדיר יש לאולגה קהל מדהים וקולני שהולך איתה לכל מקום בטוב וברע וכל זה לא מאתמול זה מאז ועד היום זה מראה שזה קהל שלא מוותר גם בכישלונות וגם בהצלחות אז תחשבו על זה
  6. עדני (מאיר 03-04-2015, 21:56)
    כל הכבוד לעדני אף אחד לא יכול להוזיז אותו הוא קובע בזכותו עדיין יש קבוצת כדורגל שנקראת מרמודרק
  7. עדני מלך (חיים אפללו 03-04-2015, 22:31)
    תצחצחו את הנעליים של עדני . שחקנים מהמרים כתבים זבל
  8. שכחתם לציין את המכה הכי גדולה (אוהד 04-04-2015, 01:14)
    רמת שיפוט נמוכה מאוד.. וגם כשמגיעה סוף עונה משהו מריח לא טוב מבחינת הכשרות של המשחקים והשיפוט. חבל.
  9. כתבה יפה רק חבל שרואים שאתה לא שולט במה שקורה בדרום (למורן 04-04-2015, 12:22)
  10. מכבי דליה לא שילמו לנו משכורת 4 חודשים הנהלה נוכלים ושקרנים (לידיעת אתר גולר שחקן בקבוצה 04-04-2015, 12:52)
  11. הימורים,עבריינים ועבריינות בניהול קיים? (מגולח רק שואל 04-04-2015, 13:35)
  12. שיפוט (בני 04-04-2015, 14:41)
    איך ייתכן שהשיפוט הזוועתי לא מופיע ברשימה כמכה הכי גדולה בליגות הנמוכות .אומנם גם בליגת העל ישנן בעיות יפוט ,אך כאן הן נובעות מטעויות במי כוון שחורות גורלות של קבוצות
  13. היית פעם באיצטדיון בנס ציונה (חיים 04-04-2015, 17:43)
    כנראה שלא כדאי שתבוא לבקר תראה גם משתח דשא בין הטובים בארץ וגם מוזיאון של כל קבוצות הכדורגל בנס ציונה לדורותיהם
  14. עדני המלך!! (אחיקם עותמי 05-04-2015, 01:20)
    נפטר סכסוך האוהדים בין הקהל לעדני וכבר במשחק הקרוב כולם באים לתמוך בקבוצה. כולם בטירוףףףףף רצח בעינייםםם
  15. מגרשים (אוהד 07-04-2015, 21:36)
    הבעיה העיקרית היא המגרשים אם יהיו מתקנים יותר מכובדים הכל יראה אחרת אוהדים יגיעו רמה תעלה ואנשים טובים יותר ינהלו באנגליה הבינו את זה מזמן וכך פטרו את בעית האלימות