הקבוצה עם השם הארוך ביותר בכדורגל הישראלי

מאחורי שמה של מועדון ספורט בני "ממבע" הגולן והגליל מסתתר סיפור מאד מעניין. מעורבים בו פוליטיקה, זהות לאומית והמון אהבה למשחק. קבלו את קבוצת הבוגרים הראשונה המייצגת את המגזר הדרוזי ברמת הגולן

  • על ידי: גיא גולדפרב
  • 13-10-2015
  • 07:48

כולם מכירים את סיפור הדרוזים מרמת הגולן ואת יחסם למדינת ישראל. זו גם הסיבה שמעולם לא ייצגה אותם קבוצת כדורגל כלשהי שהייתה מסונפת להתאחדות לכדורגל. יש להם ליגה פנימית משלהם המונה 12 קבוצות והן משחקות בינן לבין עצמן. 

ב-2009 נעשה ניסיון של לרשום קבוצה מבוקעתא להתאחדות אולם היוזמה נפלה עקב התנגדות נחרצת מצד מנהיגי העדה.

 

הבקיעים הראשונים החלו להתהוות לפני שנתיים, ייתכן שבעטיה של המלחמה בסוריה. אז הוקם מועדון השלום מג'דל שאמס המיוצג כיום ע"י מחלקת נוער בלבד.

בקיץ החליטו לעשות ניסיון נוסף ולרשום קבוצת בוגרים שתשחק בליגה הישראלית. יוזם הרעיון היה ואג'די אלקיש, בעל עבר עשיר מאד בהפועל כפר סמיע (עוד מהימים כשזו שיחקה בליגה הארצית) ובשנתיים האחרונות בבני ראמה.

 

אלקיש, תושב הגולן בעצמו החליט לגייס את ארבעת המועצות הדרוזיות, מג'דל שאמס, בוקעתא, מסעדה ועין קנייא ולטובת הקמת הקבוצה. באופן מפתיע אלה נענו באופן מלא והיוזמה יצאה אל הדרך.

 

שמה המלא של הקבוצה מייצג תחתיו ראשי התיבות של ארבע המועצות: ממב"ע ואת האזור אותו היא מייצגת וכך אנו מקבלים את השם הארוך ביותר של קבוצה בכדורגל הישראלי...

 

כל שחקני הקבוצה הינם תושבי האזור כשהמפורסם מכולם הוא אסעד עמאשה, אחיו של ויאם, אקס מכבי חיפה המשחק היום בבני סכנין. אלקיש הוא המאמן, חבר הנהלה וגם שחקן פעיל. בנוסף לקבוצת הבוגרים, הוקמו גם שתי קבוצות נוספות: נערים ב' וטרום ב'. המטרה ליצור המשכיות.

 

ליצור המשכיות. קבוצה נערים ב' (וג'די אלקיש)

 

"החלטנו שהגיע הזמן שהאזור שלנו המונה יותר מ-20 אלף איש יקבל ייצוג עצמי", אמר אלקיש, "במקום שהשחקנים שלנו יסתובבו בקבוצות אחרות. זה לא היה קל בגלל הפוליטיקה אבל אני שמח מאד שאנשים טובים נרתמו למהלך והוא יצא אל הפועל. המועצות תומכות, אנו מקבלים תרומות ויש לנו יו"ר, אדם רבאח שעושה ימים ולילות למען הקבוצה".

 

רצו ייצוג עצמי. אלקיש (אמיר שיבי)

 

אימוניה של הקבוצה מתקיימים לסירוגין במגרשי האזור אך מכיוון שכרגע אין מגרש מקומי העומד בקריטריונים של ההתאחדות קבע בני ממב"ע את מגרשה הביתי בנחף כשכמגרש חלופי נקבע זה שבכפר ראמה.

 

בשבת הייתה הקבוצה מעורבת בפיצוץ המשחק הראשון העונה. בדקה ה-92 של המפגש עם בני פקיעין, כבשה הקבוצה שער יתרון (2:3, אחרי שפיגרה 2:0), אז פגע אחד משחקני פקיעין בעמאר אבו ג'בל ובמגרש פרצה מהומה שגרמה להפסקתו של המשחק.

 

השופט, תמיד חדד ציין בדו"ח כי גם אנשי בני ממב"ע השתתפו במהומה וגם היא זומנה לבית הדין המשמעתי. "דו"ח השופט אינו משקף את מה שקרה בפועל", אמר אלקיש, "אנחנו היינו אלה שהוכו ואף השחקן שלנו, ג'ואד אבו סאלח נפגע ע"י אוהדי פקיעין ונזקק לטיפול רפואי. המשקיף עמו שוחחנו, ראה את הכל ואני מקווה שהדו"ח שלו ישפוך אור וינקה אותנו מאשמה. במידה ולא, נקבל את הדין ונמשיך הלאה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. יש לך טעות (יוסי 22-10-2015, 22:20)
    מועדון ספורט כדורגל הפועל קרית ים ומכבי עירוני טירת הכרמל גל קובי אותו מספר מילים